سیم بکسل یا طناب فولادی که در صنایع سبک و سنگین و در سایزهای مختلف به کار گرفته می شود .

 سیم بکسل از لحاظ ساختاری از بافته شدن چندین سیم ریز به همدیگر تشکیل شده و دارای مقاومت و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد .

سیم بکسل بیشتر در صنایع لیفتینگ جهت حمل و جابجایی و مهار کردن استفاده می شود و در صنایع ساختمانی در بالابرهای ساختمانی و آسانسور و کلایمر بیشترین کاربرد را دارد و در صنعت بیشتر در جرثقیل های سقفی و ماشین آلات حفاری و وینچ های کشنده ، تاور کرین و پل های معلق و … کاربرد دارد .

سیم بکسل دارای انواع مختلف و متنوعی می باشد به عنوان نمونه سیم بکسل رایج و متداول که بیشترین استفاده را دارد شامل :  سیم بکسل مغزی کنفی ، سیم بکسل مغزی فولادی ، سیم بکسل نتاب می باشد .

 

سیم بکسل‌های ۱۹*۶ با هسته های فولادی و کنفی

سیم بکسل های ۷*۱۹ نتاب

این نوع سیم بکسل به دلیل ساختاری که دارند مقاومت خاصی از خود در مقابل پیچش و چرخ نشان می دهند . این نوع سیم تمایل کمتری به چرخش در زیر فشار دارد .

هر چقدر لایه ها و رشته ها افزایش یابد مقاومت سیم بکسل در برابر چرخش و خستگی و سایش افزایش پیدا می کنند . این نوع سیم بکسل اکثرا با مغز فولاد مصرف می شود .

سیم بکسل نتاب ، طبقه بندی مخصوصی از طناب های فولادی هستند که به دلیل نوع طراحی ،  هنگامی که زیر بار هستند در برابر چرخش یا پیچش مقاومت نشان می دهند . در واقع مهمترین خصوصیت متمایز کننده سیم بکسل نتاب از سایر سیم بکسل ها ، مقاومت آن در برابر چرخش زیر بار است . در عین حال سیم بکسل باید به عوامل سائیدگی نیز مقاومت داشته باشد . و به علت طراحی این گونه طناب ها ، در نحوه به کارگیری طناب های نتاب محدودیت هایی وجود دارد که در ساختار های دیگر مطرح نیست .

ساختار سیم نتاب لایه های خارجی سیم خلاف لایه های درونی سیم بکسل پیچیده است ، این نوع بافت باعث می شود که لایه های درونی و خارجی بافت هم دیگر را خنثی کرده و از چرخش سیم بکسل زیر فشار بار جلوگیری کنند .

سیم بکسل های ۳۷*۶ با هسته های فولادی و کنفی
سیم بکسل های ۷*۳۵ نتاب (پوست ماری)
سیم بکسل های ۱۹*۸هشت رشته مغز کنفی و فولادی
سیم بکسل۱۲*۶ بسیار نرم و قابل انعطاف برای تناژ بسیار پایین

فروش انواع سیم بکسل جرثقیل های سقفی ، جرثقیل های ماشینی ، آسانسور .

فروش سیم بکسل های روکش دار ، سیم بکسل استیل ، سیم بکسل گالوانیزه .

فروش انواع سیم بکسل جهت مصارف صنعتی و ساختمانی .

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید .

نصب انواع سازه های فلزی سیم بکسلی
نصب انواع سازه های فلزی سیم بکسلی
نصب انواع سازه های فلزی سیم بکسلی فراز صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

keyboard_arrow_up